Garanti Şartları
- Pierre Cardin Yatak ürünleri tüm parçalarıyla birlikte (Ev Tekstili hariç) 2 yıl süre ile garanti kapsamındadır.
- İndirimli olarak satılan veya tanıtım örnekleri (“demolar”, “teşhir ürünleri’’, “outlet ürünleri”, “seri sonu ürünleri”, “defolu ürünler”) garanti kapsamında değildir.
- Garanti süresi ürünün müşteriye sorunsuz teslim edildiği tarihte başlar. Garanti başlangıç tarihi size teslim edilen garanti belgelerinde yer almaktadır. Garanti belgesinin size onaylı olarak teslim edildiğinden lütfen emin olunuz.
- Garanti kapsamında değiştirilen ürün ve yedek parçanın garanti süresi, satılan ürünün garanti süresi ile sınırlıdır.
- Ürünler garanti süresi içinde üretim, kurulum, taşıma hataları sebebiyle onarılması gerektiğinde, tüm işlemler Yetkili Teknik servisler ya da bayiler tarafından ücretsiz gerçekleştirilir. Kullanım hatası olması durumunda ücretsiz işlem yapılmaz.
- Garanti kapsamında ücretsiz işlem yapılabilmesi için ürünün garanti belgesi ya da faturası yetkili servise ibraz edilmelidir.
- Garanti belgesinin onaylı olarak tüketiciye verilmesini temin etmek ve bu yükümlülüğün yerine getirildiğini ispat etmekle satıcı, bayi veya acenteler sorumludur.
- Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı garanti kapsamındadır.
- Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun’un 11’inci maddesinde yer alan;
> Sözleşmeden dönme,
> Satış bedelinden indirim isteme,
> Ücretsiz onarılmasını isteme,
> Satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme haklarından birini kullanabilir.
- Tüketicinin bu haklardan ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür. Tüketici ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir.
- Satıcı, üretici ve ithalatçı tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur.
Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
> Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
> Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
> Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi durumunda; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkân varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez.
Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
- 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre malın tamir süresi 20 iş gününü geçemez. Bu süre, garanti süresi içinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.
- Malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
- Tüketici, garantiden doğan haklarının kullanılması ile ilgili olarak çıkabilecek uyuşmazlıklarda yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyeti’ne veya Tüketici Mahkemesi’ne başvurabilir.
- Satıcı tarafından bu garanti belgesinin verilmemesi durumunda, tüketici Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’ne başvurabilir.